Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i36l75a59n 47S84t32e74h20l36í43k 7120799733691

Kdyby už nic jiného, tak jenom to, že kanál propaguje prezident Zeman, je dost velký důvod o něm pochybovat. :-)

+1/−1
8.6.2017 11:12

F73r46a84n66t23i13š12e68k 15S34o85b75o91t58k81a 1167973464750

Celé je to (podle mých skromných znaostí) nebetyčná pitomost, megalomanství a snaha party developerů vydělat na fantastické zakázce! No a zejména je to snaha jednoho megalomanského Guru si postavit pomník. Ohání se Baťovým kanálem, sny Karla IV. atd. - přitom doba je úplně jinde, vždyť nemůžeme ani donutit výrobce aby využívali železnici, všechno valí kamiony, protože je to rychlejší, operativnější.

Základním zápornými faktory proti této pitomosti je stav přírody, životního prostředí, narůstající nedostatek vody až do katastrofy - no a finance. Autor správně poukazuje na otázku financí - nemáme peníze na nic podstatného a budeme investovat do naprosto předem nerentabilního podniku obrovské částky na dluh? (dotace či investice od Číňanů jsou kecy, co už u nás postavili?).

Doufejme jenom, že úvahy o této megalomanské pitomosti jsou jen úllitbou velkému Guru a snahou zajistit kšeft pár kamarádům na úvodních projektech (viz Bémovu zakazku za 60 mega pro kamarády, zda by mohla být olympiáda v Praze).

+5/−1
8.6.2017 6:45

J67a10n 46S77i92n51n77r15e58i79c34h 6463425860891

Stalinovi take postavili Belomorkanal. Co na tom, ze v nem nakonec nemohly plout lode?

+4/0
7.6.2017 21:51

F59r64a38n84t46i14š12e67k 70S35o60b18o40t26k38a 1307453654130

Nezapomeňte na slavné kanály k zavlažování pouští z Aralského jezera - to je dnes k vůli tomu již totálně vyschlé - prostě vznikla nová obrovská poušť a bylo zdevastováno kdysi krásné území. Taky to bylo přáním jednoho velkého státníka....

+1/0
8.6.2017 6:47

R16a68d36i68m 90P25o44l97á53š87e79k 9866523879119

To je trochu jiná věc. Zavlažování v poušti není taková sranda.

Odvedete vody pouštní řeky víc než kilometr, dva od řečiště a najednou klidně musíte zaplnit vodou desítky nebo i stovky metrů silné propustné písčitoštěrkové vrstvy, takže voda v zemi třeba doslova mizí. A když ty půdní horizonty jsou trvale zavodněné, začnou se v pouštním prostředí z půdy uvolňovat soli a migrovat do půdy nad hladinou vody. Plus k tomu soli z umělých i přírodních hnojiv a za 5 - 10 let je taková půda totálně zasolená a pro pěstování téměř všech kulturních rostlin nepoužitelná.

Četl jsem, že na dnešní dobu ekologicky udržitelný způsob je systém políček izolovaný, aby tam šlo používat stroje, v hloubce metr až metr a půl plastovou fólií proti úniku vody. Jednou za rok, dva roky nebo tak nějak se políčko na pár dnů zaplaví vodou, aby se půda propláchla od soli a potom, dokud ta fólie pod zemí drží, tam jde pěstovat cokoliv.

Ale na to tehdy sověti na AmuDarji a Syr Darjí (hlavní přítoky Aralského jezera) kašlali. když se pole zasolilo a nemohli tam pěstovat bavlnu, protáhli kanál ještě dál a "zůrodnili" další kus pouště.

+1/0
8.6.2017 8:20

P97e27t76r 22A98g71u64l41á75r 4517418420474

IMHO je to projekt, který by zaměstnal všechny firmy, které "umí lít beton do šalování" na mnoho let. Možná by se přestaly věnovat dálnicím a ty by po opravě začaly být sjízdné... Ale vážně - připadá mi to jako docela rozumný projekt, do kterého vložit peníze. Kam jinam?

+4/−3
7.6.2017 21:45

J88a30n 59P87a80v39e80l 8303322948466

My máme peníze, které bychom mohli do nějakého projektu vložit? Nemyslím si, že stát s trvalým deficitem by si měl říkat "a kam jinam vložit prachy?"

+7/0
7.6.2017 21:49

P69e11t16r 58A79g89u47l18á30r 4387278210524

Ekonomika už jede dávno na dluh. A aby mohla jet dál, banky musí pořád generovat další a další "půjčky". Tohle je pořád lepší než kupříkladu takový Euroval.

0/0
8.6.2017 7:20
Foto

I32g65n40á50c 37P60o27s58p81í96š19i32l 9376909164233

Rozumný projekt? Co je na tom megalomanském a evidentně naprosto nerentabilním projektu rozumného?! To už může vláda rovnou házet peníze z oken...

+1/−3
7.6.2017 23:13

P16e79t75r 32A39g52u96l65á16r 4617848140334

Vždyť to dělá a dělat bude.

0/0
8.6.2017 7:18

P21a19v70e19l 16H65e25k 8977406923711

Ta krom toho, že na Labi je málo vody, což by vyřešil jeden jez pod Děčínem a onoho překročení nákladů jste moc argumentů proti výstavbě kanálu nepředložil. Hlavně že vám vadí diletantismus.

+4/−7
7.6.2017 20:56

J76a86r86o14m95í35r 51K97r41á93l 4240579514879

Jez na Labi možná vyřeší kousek Labe. Ale čím chcete naplnit úsek např. kolem Třebové ? Třebůvkou ? ;-D

0/0
8.6.2017 6:18

F23r78a67n74t43i75š75e23k 34S70o86b47o23t31k35a 1897243744860

Pane Heku, buď nevíte vůbec nic o situaci s nedostatkem vody v Labi - v posledních létech trvalým! - anebo provokujete! Ostatně je to situace v celé zemi, na Moravě zvláště.

0/0
8.6.2017 6:33

I14v54a51n 65B91r68e80z19i85n71a 7391957603291

Splavnost Labe neni pro Nemecko priorita. Nemecko ma ji jine reky. Bez dohody s Nemeckem nema smysl ani ten jez u Decina.

0/0
8.6.2017 7:27

R30a92d86i56m 33P95o26l94á63š61e25k 9266583219309

No, splavnost Labe pro Německo priorita je, ale jen středního a spodního Labe v Německu pro německé firmy.

Že potřebujeme my splavnit horní Labe, abychom mohli od nás plavit zboží je Německu šumafuk. Na ty montovny, kde pro Němce vyrábíme levné komponenty, jsou mnohem vhodnější kamióny a ostatní naše potřeby Němce nezajímají.;-D

V současné době, jestli chceme DOL prosadit, je to bez německé pomoci či dokonce proti odporu Německa.:-(

+1/0
8.6.2017 8:06

J72i50n79d48ř70i46c43h 70F22e74l16c62m65a88n 8507940730368

Tak říkal jsem si, že pokud bych jako člen Zelených psal o ekologických rizicích projektu, bylo by to vlastně trochu klišé. Článek jsem tudíž zaměřil na finance a k této otázce jsem dodal data ze studie vědeckého týmu z Oxfordské univerzity. Myslím, že vyčítat mi diletantismus není úplně fér.

0/0
8.6.2017 10:38
Foto

V27a92v37ř48i43n90e77c 69K18a89r89s50t 4741196683881

Lepší využití železnic by stáhlo ze silnic 10% dopravy (jak je v jednom diskusním příspěvku). Pokud dávají firmy přednost kamionům před vlaky nevěřím, že by dali přednost lodní dopravě. Jestli je někdo přesvědčen, že bude dostatek vody je bloud,

+5/0
7.6.2017 20:50

R22a31d58i56m 89P82o85l32á73š80e26k 9436593169229

Podle mně projekt budoucnosti.

V klrátkodobém výhledu smysl nemá, protože většina dnešní dopravy zboží se děje přes Německo a přes západoevropské mořské přístavy.

Projekt bude potřebný, jakmile se země kolem Dunaje stanou mnohem rozvinutější a hustota obyvatel v nich mnohem větší. A současně jak se rozjede doprava Hedvíbnou stezkou. Ale až to bude,. bude pozdě, protože kanál DOl je stavba na 10 - 20 let.

taky je třeba počkat, než se vyjasní věci kolem energetiky, například se stabilizuje postavení fotovoltaických a možná i větrných elektráren, jaderných elektráren atd. Totiž zdymadla, případně související vodní nádrže coby zásobárny vody se taky dají využívat jako přečerpávací vodní elektrárny stabilizující fotovoltaiku a větrníky, případně se přebytečnou elektřinou z jaderné elektrárny dá čerpat voda nahodu do zdymadel, pokud bude lodní provoz příliš silný.

+4/−2
7.6.2017 20:48

R65a50d89i41m 28P91o34l16á88š70e10k 9386523809719

Jinak nedostatek vody je taky jen relativní. Kde je nedostatek vody, dělají se stupně. Kanály v rovině nebo jen s velmi nízkým spádem daným místními malými přítoky, na začátku zahloubený, na konci chráněný hrázemi a mezi nimi zdymadla. Jestli třeba co dva kilometry a stupeň vysoký 10 - 15 metrů nebo co třeba 10 - 15 kilometrů a stupeň vysoký 60 metrů asi záleží na místních podmínkách.

Podstatný je ne nedostatek vody, ale dostatek elektřiny na čerpání. Voda tak v suchších obdobích klidně může čerpáním reverzními turbínami stoupat od nějaké dostatečně vodnaté řeky až úplně nahoru, pokud bude na jednotlivých stupních čerpáno víc vody nahoru než se spustí zdymadly při projíždění lodí. Stejně jako za deštivých obdobích nebo pokud pojede málo lodí se nebude muset čerpat nic. Nebo pokud za deštivého období nepojedou žádné lodě, bude celý systém fungovat jako systém kaskádových vodních elektráren vyrábějící z vody ekologickou elektřinu.

Odpar z vodní hladiny takového kanálu je z hlediska ztrát vody záporná věc, ale z hlediska okolní krajiny a čistoty ovzduší výrazně kladná věc. Odpar z vodní hladiny zvyšuje vlhkost okolí a v suchších obdobích kondenzovanými srážkami, hlavně ranní rosou zbavuje ovzduší prachu. Při výraznějším období sucha napájí ranní rosou rostliny, které pak nezasychají. V době sucha se tak v dosahu toho odparu v kolí vodních ploch vytvářejí zelené pásy, zatímco jinde rostlinsvo schne a žloutne.

0/0
8.6.2017 8:01

J98i95n92d76ř75i29c46h 26F46e44l16c15m73a62n 8737430190128

Tak uznávám, že nápad propojit tento typ projektů se stabilizací elektrické sítě využívající OZE zní celkem zajímavě. Ale intuitivně mi to v tomto konkrétním případě přijde jako jít s dělem na komára.

0/0
8.6.2017 10:42

R76a33d98i84m 77P50o96l87á24š68e85k 9886533429509

Přirozeně to,. co tady píšu, jsou všechno jen odhady.

A ani nemám jistotu, že by se to dalo propočítat. Definitivní jistota bude, až se to postaví.

Ale na druhé straně dá se to stavět po etapách a podle toho, jak to bude , pak pokračovat. První etapa by asi měla být zprovoznění Odry do MS kraje, aby přístup k vodní cestě měly firmy MS kraje. Po Odře by se mohly dovážet třeba ocelové brany z Brazílie, které už nyní potřebuje pro výrobu Vítkovice Steel. To jsou tak statisíce tun ročně. Potom až skončí těžba černého uhlí v OKD, bude se muset černé uhlí dovážet. OKD produkuje ročně nějak 4 milióny500 tisíc tun černého uhlí, z toho samotný Mittal spotřebuje nějak 2 milióny tun......

Druhá etapa by bylo propojení Odry a Dunaje přes Moravu, tam už v úseku od cca Přerova - Lipníka do Suchdolu nad Odrou by už šlo do tuhého.

a propojerní Dunaj Labe by teoreticky ani být nemuselo, protože se dá obejít přes kanál Dunaj - Rýn a potom vnitrozemskými říčními cestami územím Německa do Labe.

0/0
8.6.2017 15:15

P11e80t29r 50K82e39i92s29l33e53r 6961212852594

Vždy, kdy slyším či čtu o tomto projektu, tak si vzpomenu na 70. léta minulého století, kdy nás základce učili, že je naše republika "střechou Evropy", odkud veškerá voda odtéká a žádná nepřitéká... a když k tomu přidám, jak snad každý rok se ozývá pláč loďařů na nízký stav vody převážně v Labi, tak by mě zajímalo, jak má náš největší propagátor tohoto kanálu Jeho Hradní blahorodí pan Zeman a jeho příznivci vyřešen problém s nedostatkem vody, s kterým se budeme potýkat... I když jedna možnost by tu byla... Necháme tu vybudovat něco jako Alpy - nazvěme je např. Zemanovky - které by byly dostatečně vysoké, aby se na nich udrže trvale ledovec, který by tento kanál napájel vodou...

+3/−2
7.6.2017 19:53

P53e25t36r 89M36a75l57ý 9710240284513

Ti chytráci vymysleli - a beze studu tím krmili veřejnost - že budou do kanálu muset tak jako tak čerpat vodu z Dunaje (jasně, jinak lodě do kopce nepoplavou), takže vlastně když budou tu vodu čerpat i za sucha (kdy jim ji jistě každý rád dá - Rakousko, Slovensko, Maďarsko...), tak budou vlastně zavlažovat. Jo, chytří hoši to jsou. O nákladech na to čerpání se nikde kupodivu nezmiňovali...

+1/−2
7.6.2017 20:42

R79a87d15i77m 40P56o89l72á64š71e80k 9536923369719

Náklady na čerpání na energii se dají odhadnout ze zveřejněných výkonů turbín vodních elektráren a na ten výkon potřebný spád a průtok vody.

Až na nějaké menší ztráty se stejným elektrickým výkonem načerpá do podobné výšky podobné množství vody.

Každopádně by spolehlivý chod takového systému vyžadoval levnou elektřinu dostupnou ideálně 24 hodin denně. Takže nejideálněji JE.

A voda se nemusela čerpat z Dunaje, ale dostatek vody pro takováý kanál je už v Moravě u Olomouce a možná už i v Bečvě u Přerova nebo Lipníka. vV Odře potom od Suchdola. Kritický by byl jen poměrně krátký úsek mezi Přerovem a Suchdolem nad Odrou. Mimo velká období sucha jednou za 10 - 20 let. Směrem na Labe kolem Třebové nevím, tam jsem průtoky nestudoval.

0/0
8.6.2017 8:30

J83a14n 75P41a80v39e20l 8373692538596

Já osobně si myslím, že prakticky všichni ví, že jde o nesmysl. Nicméně, jde o šikovné hrátky jako u olympiády. Co si pamatuji, na studii proveditelnosti olympiády v Praze se utratilo 28 milionů. Na tom se zahojí pěkných pár lidí. Studie na tenhle kanál budou stát také desítky milionů. Všichni se budou koncentrovat na ten velký nesmysl, a skutečnou zlodějinu, tj. platby za přípravné práce, přehlédnou.

+6/−2
7.6.2017 19:50

P98e26t66r 92M39a65l10ý 9970120504863

My se tohohle zombifikovaného projektu snad nikdy nezbavíme. Vždycky ho exhumuje nějaká skupina, která bádá, jak ze státního rozpočtu, nejlepší dojné krávy, vysápat co nejvíc prachů, ať to všechny ostatní (daňové poplatníky, přírodu pro další generace...) stojí cokoli.

+3/−3
7.6.2017 18:47

R51y92s95z16a47r31d 86B71a70b42c62z63y90n53s95k82i 1470211689

Proč ne? To byl vždycky můj sen, po řece kousek od domova doplnit až do moře. A že to promění krajinný ráz nebo změní ekologií prostředí? Přírodní jevy to dělají v tisícinásobně větším objemu každým dnem. Těch pár rýpancu do země nebude vůbec poznat. Dnes prohlašujeme za přírodní rezervace bývalé obrovské doly a haldy, které tu zůstaly po předchozích civilizacích a teď si budeme hrát za zachránce světa a omezovat i kravské prdy. :-))

+3/−2
7.6.2017 18:47

R59y44s33z79a57r73d 16B70a42b24c52z93y34n30s95k61i 1810441739

... místo "doplnit" mělo být "doplout"...

0/0
7.6.2017 18:55

P91e88t50r 96M82a27l45ý 9610740494423

To není bohužel na tom textu to nejhorší.

+2/−3
7.6.2017 19:09

R82y62s85z42a90r52d 27B23a48b41c40z59y54n56s27k47i 1380431949

To je v pohodě, nějak se s tím smířím. :-)

+1/0
7.6.2017 19:23

K90a24r47e72l 29K79u19č46e50r62a 7225211413300

Kolik vám je? Deset? :-/

+1/−1
7.6.2017 22:00
Foto

J98a41r89o17s90l39a53v 44S68k95o42p60a38l 6944500640789

Myšlenka nadčasová, nutno však domyslet všechny výnosy i rizika (včetně financování). Česká exportní ekonomika potřebuje do budoucna dostat své výrobky a komodity levně po vodě do přístavů, aby posílila svou konkurenceschopnost a snížila závislost na vnitřním trhu EU!! Současně by měl projekt řešit protipovodňové úpravy, zadržování vody v krajině a respektovat ekologii. Pokud toto a mnoho dalších aspektů projektanti domyslí, fandil bych takovému projektu, přestože se zcela jistě část prostředků rozkrade - u nás nelze jinak!! A pokud jde o financování, tak přece :"ZDROJE JSOU!!", jen je třeba dobře hledat! :-)! Vodo, zůstaň u nás!!!, Voda je budoucnost! R^[>-]

+4/−3
7.6.2017 18:27

P16e28t78r 58M28a45l88ý 9660620814153

Přece nemůžete myslet vážně, že kanál, jak je zatím navržen, tedy přes kopce (jinudy to nejde), bude ekonomicky zajímavý, ekologický a s účinkem proti suchu i povodni. To je nonsens! Jasně, voda JE budoucnost, o tom žádná, ale zneužít ji v kanálech v totálně prodělečném podniku, jen aby si zájmové skupiny namastili kapsy. Děkuji pěkně. Vodu nespasíte tím, že ji vyčleníte z přírody a krajiny a dáte ji do rukou pijavicím na státním rozpočtu!

+4/−3
7.6.2017 18:33

J75a59n 35H30l98e38d54í25k 8368409478146

jelikož socané neumí zařídit dostatek vody v kanálech a vody stále ubývá a ubývat zrychleně i bude, tak ať si megalomanské sny pro blbečky nechají na Silvestra do televize. Miliardy ať strčí do obrany a policie-- tam nás bota tlačí a bude stále víc

+3/−3
7.6.2017 18:21
Foto

D51a55l54i50b40o68r 50B23a95r85t83o15š 5924610717809

těžká fakta....lze si jen velmi obtížně představit, že by se tento celý projekt v odhadovaných nákladech cca 400 miliard uskutečnil a dokončil během jednoho roku . S rychlostí s jakou se u nás staví dálnice , lze předpokládat dobu stavby minimálně na 20 let, spíše déle. A tak tedy trochu jednoduchých počtů

400 děleno 20 je 20, tedy 20 miliard za rok, státní rozpočet je cca 1 200 miliard...a tak tedy roční náklady jsou odhadem necelé dvě procenta. Tedy nic moc. Žádná obrovská zátěž.

Váš poslední odstavec jen popisuje, jak se lidé dostali od lopaty k bagru, od pluhu taženého ženou, k obrovským traktorům, a jak se dostali i do kosmu, jak si postavili letadla a obrovské zaoceánské lodě.....kdyby každý věřil tomu, že člověk nepřežije větší rychlost pohybu než je 30 kmh---jak se tvrdilo ...v době vynálezu vlaku ....tak ještě dnes chodíte do PRAHY celých Čech pěšky.

Je nutné posuzovat věci s jistým holistickým nadhledem i do budoucnosti.....bude to obrovská zásobárna vody, bude tam spousty rekreačních možností, vodních sportů, a krom toho to skutečně někdo bude muset stavět.....tedy dělníci s minimálním vzděláním......a tím se i udrží zaměstnanost na rozumné úrovni....totiž velmi brzo a vlastně již dnes..jen se o tom moc nemluví...lidé ztrácejí práci, protože jsou nahrazováni roboty....a tento trend nejde zastavit....

No a v neposlední řadě je to tak, že spousty přehrad o kterých se tvrdilo, že jsou špatné a kazí krajinu se naopak vyvinuly v úžasné taháky pro rekreaci, klid a pohodu.....takže ani zošklivění krajiny nelze brát v potaz...jen se krajina změní......a obvykle je to k lepšímu......

Tolik tedy k faktům,,,především ekonomickým.....a nejen účetnickým....účetní není ekonom a účetnictví není ekonomie.....ekonomie je podstatně více...má širší záběr....

+3/−3
7.6.2017 18:00

J95a10n 50P37a56v47e67l 8183692218606

Takže si za dvacet let zvedneme dluh rozpočtu o 400, ale spíše 800 mld. Což podle Vás není žádná obrovská zátěž. Je potřeba si říci, že naše republika je v deficitu a další výdaje jen zvednou deficit.

Rekreačních příležitostí je v Čechách dost. Mohlo by jich být více kolem Prahy, ale tam ten kanál nebude. A co se zaměstnanosti týče, asi jste si nevšiml, že zaměstnavatelé mají problémy sehnat zaměstnance.

Ano, robotizace bude pokračovat. Ale to se umělou zaměstnaností nevylepší.

+4/−2
7.6.2017 19:47
Foto

D10a50l34i37b48o67r 24B37a13r73t93o57š 5964220677189

všichni, kdo na tomto projektu budou pracovat budou také platit daně, a navíc budou i nakupovat a tak opět platit daně...a to platí i o firmách....takže to vůbec není tak zoufalé jak to líčíte.........

ano dnes firmy hlásají , že nemají zaměstnance...otázka je jaké...a otázka je kolik lidí o práci v blízké budoucnosti přijde..........a mohu vás ujistit že jich bude celkem dost......

nebude to umělá zaměstnanost...spousta prací, které dříve vůbec nikdo nedělal, protože na to nebyly prostředky...dnes jsou a tak je možné například lidem poskytovat vyšší vzdělání i jejich důchodovém věku..bez požadavku, aby to nějak odpracovali, jen tak aby více chápali a měli více ze života...a mohli pomáhat svými novými informacemi svým vnukům..... ̈

vše je mnohem složitější a propletenější než si většina lidí vůbec uvědomuje....bohužel....

+3/−2
7.6.2017 20:10

P89e75t30r 36M47a66l73ý 9290350884203

Co to tady, probůh vykládáte?! Že ti, co budou na té (totálně zbytečné) stavbě pracovat, budou odvádět daně (= vrátí do státní pokladny část toho, co jim předtím stát zcela zbytečně vyplatil), a tím nějak někomu prospívat? To má opravdu logiku! A jak jste se dostal najednou ke vzdělání lidí v důchodovém věku, to už je fakt moc velká přesmyčka. Ne. složité to až tak není. Je to docela jednoduché: vyvést prachy ze státního rozpočtu na úkor krajiny a přírody, bez které ovšem náš další život fungovat nebude. Každá další složitost jen maskuje tuhle základní skutečnost.

+2/−2
7.6.2017 20:48
Foto

D56a13l86i45b80o28r 17B50a72r70t57o44š 5464780337679

ještě jednou si přečtěte mou poslední větu předchozího komentáře....

+2/0
7.6.2017 20:52

J17a11r51o52m24í87r 38K77r41á49l 4840229424759

Ano, je to složitější a propletenější, než si uvědomujete. ;-D

0/0
8.6.2017 6:20
Foto

D15a12l58i57b66o34r 25B37a23r39t88o71š 5944470427409

konečně vám to došlo...ale musel jsem vás na tuto větu navést 2x.....je vidět, že patříte mezi ty rychlejší, ..to je dobrý začátek..jen tak dál pokračujte

0/0
8.6.2017 7:30

J82a57n 24P98a66v27e82l 8453942678736

Jestliže stát chce udělat nějaké investice kvůli pracovním místům, je to toxická investice. Ve většině případů, kdyby ty lidi nechal na pracáku a platil jim dávky, vyšlo by to levněji. Tím, že se něco málo státu vrátí na daních, se situace nezachrání.

Když nebudou mít lidé v blízké budoucnosti práci (o čemž pochybuji), státní investice to nezachrání. Zase, levnější je bude nechat na dávkách.

Umělá zaměstnanost je umělá zaměstnanost. Obhajujete umělý kanál, pro který nebude využití. Tím vzniknou umělá místa, která bude muset stát dotovat. Bude muset tento umělý kanál udržovat, dotacemi. Když už se jednou postavil, neodepíše se. Tohle si zase neuvědomujete Vy, ale celá ekonomika jde do maximální flexibility. Tohle je vývoj, tohle je budoucnost. Lodní doprava je levná, ale neflexibilní. Můžete se třeba podívat, jak Čína plánuje železnici do Evropy. Vidí nevýhody lodí a vědí, že jejich neflexibilita je čím dál tím viditelnější.

Jestliže by Čechy chtěly zlepšit dopravní situaci, měli bychom investovat do dálnic, železnice, ... . Nicméně, můžete si všimnout, že nedokážeme rozšířit a řádně využívat ani to co máme. Proč si myslíte, že dokážeme řádně využít lodní kanál (krom penězovodů k politikům a spřáteleným firmám)?

+4/0
7.6.2017 20:54
Foto

D19a13l40i43b94o17r 95B64a55r85t87o21š 5984510787879

není to jen o zaměstnanosti..je to o několika věcech najednou...i o vodě, i o dopravě....

a ano máte pravdu i já jsme, pro veliké rozšíření našich dálnic....a jejich dokončování v čas a kvalitně....ale na to potřebujeme i firmy, které to dokáží.....včetně těch dělníků a včetně inženýrů....je to veliký komplex...kde se dějí chyby..někdy neúmyslné a někdy dokonce úmyslné

dálnice je na tom stejně...také ji nepřeložíte, musíte postavit jinou a jinudy...

a jen tak mimochodem rozvoj kamionové dopravy je umělá zaměstnanost.....

a je to naopak...jako pražské Metro...pokud vím říkali nám před 40 lety že se bude odepisovat 500 let.....a tak by se mohl odepisovat i ten kanál...

v Čechách je základem takovýchto projektů vždy nějaká malá velká domů.....ale to je věcí charakteru a ne věcí ekonomiky či ekonomie....

+1/0
7.6.2017 21:28

J22a62r52o92m90í45r 11K66r36á97l 4430199874289

Hm, kde tu vodu chcete vzít ? Např. Tichá Orlice má v posledních letech třetinový průtok, než v době, kdy se začalo uvažovat o průplavu.

0/−2
7.6.2017 19:52
Foto

D22a62l98i59b16o33r 81B94a93r63t97o81š 5864540937469

milý pane já jsem makroekonom a ne vodohospodář..musíte se obrátit na projektanty tohoto záměru...

+2/0
7.6.2017 20:16

P25e56t86r 38M69a82l51ý 9740810734123

Viz koment nahoře - mají v úmyslu ji čerpat z Dunaje. Dobrý, ne? Pak bude lodní doprava samozřejmě tou nejlacinější a nejekologičtější, jak je proklamováno loďařsko-stavební lobby. Zejména když se do té dopravy započte i budování a údržba celého veledíla.

0/−2
7.6.2017 20:53

J73a17r95o73m86í76r 36K72r35á21l 4480459554159

No a to je nesmysl, který by snad i makroekonom Bartoš mohl pochopit.

0/0
8.6.2017 6:23

J27i67n87d93ř19i57c55h 71F88e82l85c32m58a57n 8397200340768

Zůstanu u tématu financí. Myslím, že 400 mld. je 400 mld., i když to rozepíšeme na 20 krát 20 mld. Je třeba mít na paměti, že v té době 20 let, kdy se kanál teprve bude stavět, nebude ještě (plně) sloužit, takže to stále bude de facto najednou utracených 400 mld. A pointa článku je navíc trochu jiná - pokud ve studii proveditelnosti vyjde 400 mld., měli bychom se připravit na mnohem víc.

0/0
8.6.2017 10:53
Foto

D42a30l18i86b97o88r 21B14a59r81t67o34š 5754200407329

máte naprostou pravdu, že se utratí celá částka. Autor článku se ale snažil vytvořit dojem srovnáním se státním rozpočtem, že je to částka obrovská....JENŽE když ty peníze rozpočítáte na celou dobu stavby až tak moc to rozpočet nezatíží....to bylo za prvé..a ano, určitě to bude nakonec více než těch 400 mld.....ale uvědomte si, že krom jiného tato stavba...pokud se uskuteční ...dá spoustě lidem práci.....

a skutečný význam takovéto stavby pro celou společnost může být velmi vysoký....především, co se týká její funkce jako úložiště vody, a vliv na klimat..v dané oblasti.....to chce odborníky ..tomu nerozumím až tak moc..ale vím, že vodní plochy ovlivňují velmi pozitivně krajinu a lokální podnebí....

článek byl skutečně psán někým, kdo všechna pozitiva a všechna negativa vůbec nedomyslel...a jen klasicky prudí lidi kvůli penězům....a to je špatně....

když se staví elektrárna tak také neslouží od prvního dne stavby, když si zasadíte jabloň, tak vám také druhý den nedává jablka....tento váš argument není dost dobrý...ani když si vy sám pro rodinu stavíte rodinný dům, tak vám tento dům neslouží od prvního dne.....a splatíte ho až asi za 30 let.....a porovnání vašeho platu a ceny baráku je několikanásobně vyšší než poměr státního rozpočtu a ceny kanálu....a přesto jste si ten byt nebo barák postavil....

0/0
8.6.2017 12:27

J52a24n 63Z79i72e25g56l11e27r 1231876631288

Výstavba průplavu Dunaj- Odra - Labe je šílenství a totální ekonomický nesmysl. Rv

+6/−6
7.6.2017 17:46



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.