Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdyby už nic jiného, tak jenom to, že kanál propaguje prezident Zeman, je dost velký důvod o něm pochybovat. :-)

1 1
možnosti

Celé je to (podle mých skromných znaostí) nebetyčná pitomost, megalomanství a snaha party developerů vydělat na fantastické zakázce! No a zejména je to snaha jednoho megalomanského Guru si postavit pomník. Ohání se Baťovým kanálem, sny Karla IV. atd. - přitom doba je úplně jinde, vždyť nemůžeme ani donutit výrobce aby využívali železnici, všechno valí kamiony, protože je to rychlejší, operativnější.

Základním zápornými faktory proti této pitomosti je stav přírody, životního prostředí, narůstající nedostatek vody až do katastrofy - no a finance. Autor správně poukazuje na otázku financí - nemáme peníze na nic podstatného a budeme investovat do naprosto předem nerentabilního podniku obrovské částky na dluh? (dotace či investice od Číňanů jsou kecy, co už u nás postavili?).

Doufejme jenom, že úvahy o této megalomanské pitomosti jsou jen úllitbou velkému Guru a snahou zajistit kšeft pár kamarádům na úvodních projektech (viz Bémovu zakazku za 60 mega pro kamarády, zda by mohla být olympiáda v Praze).

5 1
možnosti

Stalinovi take postavili Belomorkanal. Co na tom, ze v nem nakonec nemohly plout lode?

4 0
možnosti

Nezapomeňte na slavné kanály k zavlažování pouští z Aralského jezera - to je dnes k vůli tomu již totálně vyschlé - prostě vznikla nová obrovská poušť a bylo zdevastováno kdysi krásné území. Taky to bylo přáním jednoho velkého státníka....

1 0
možnosti

IMHO je to projekt, který by zaměstnal všechny firmy, které "umí lít beton do šalování" na mnoho let. Možná by se přestaly věnovat dálnicím a ty by po opravě začaly být sjízdné... Ale vážně - připadá mi to jako docela rozumný projekt, do kterého vložit peníze. Kam jinam?

4 3
možnosti

J85a33n 22P39a69v45e22l

7. 6. 2017 21:49

My máme peníze, které bychom mohli do nějakého projektu vložit? Nemyslím si, že stát s trvalým deficitem by si měl říkat "a kam jinam vložit prachy?"

7 0
možnosti

P93a51v20e19l 85H19e86k

7. 6. 2017 20:56

Ta krom toho, že na Labi je málo vody, což by vyřešil jeden jez pod Děčínem a onoho překročení nákladů jste moc argumentů proti výstavbě kanálu nepředložil. Hlavně že vám vadí diletantismus.

4 7
možnosti

Jez na Labi možná vyřeší kousek Labe. Ale čím chcete naplnit úsek např. kolem Třebové ? Třebůvkou ? ;-D

0 0
možnosti
Foto

Lepší využití železnic by stáhlo ze silnic 10% dopravy (jak je v jednom diskusním příspěvku). Pokud dávají firmy přednost kamionům před vlaky nevěřím, že by dali přednost lodní dopravě. Jestli je někdo přesvědčen, že bude dostatek vody je bloud,

5 0
možnosti

Podle mně projekt budoucnosti.

V klrátkodobém výhledu smysl nemá, protože většina dnešní dopravy zboží se děje přes Německo a přes západoevropské mořské přístavy.

Projekt bude potřebný, jakmile se země kolem Dunaje stanou mnohem rozvinutější a hustota obyvatel v nich mnohem větší. A současně jak se rozjede doprava Hedvíbnou stezkou. Ale až to bude,. bude pozdě, protože kanál DOl je stavba na 10 - 20 let.

taky je třeba počkat, než se vyjasní věci kolem energetiky, například se stabilizuje postavení fotovoltaických a možná i větrných elektráren, jaderných elektráren atd. Totiž zdymadla, případně související vodní nádrže coby zásobárny vody se taky dají využívat jako přečerpávací vodní elektrárny stabilizující fotovoltaiku a větrníky, případně se přebytečnou elektřinou z jaderné elektrárny dá čerpat voda nahodu do zdymadel, pokud bude lodní provoz příliš silný.

4 2
možnosti

Jinak nedostatek vody je taky jen relativní. Kde je nedostatek vody, dělají se stupně. Kanály v rovině nebo jen s velmi nízkým spádem daným místními malými přítoky, na začátku zahloubený, na konci chráněný hrázemi a mezi nimi zdymadla. Jestli třeba co dva kilometry a stupeň vysoký 10 - 15 metrů nebo co třeba 10 - 15 kilometrů a stupeň vysoký 60 metrů asi záleží na místních podmínkách.

Podstatný je ne nedostatek vody, ale dostatek elektřiny na čerpání. Voda tak v suchších obdobích klidně může čerpáním reverzními turbínami stoupat od nějaké dostatečně vodnaté řeky až úplně nahoru, pokud bude na jednotlivých stupních čerpáno víc vody nahoru než se spustí zdymadly při projíždění lodí. Stejně jako za deštivých obdobích nebo pokud pojede málo lodí se nebude muset čerpat nic. Nebo pokud za deštivého období nepojedou žádné lodě, bude celý systém fungovat jako systém kaskádových vodních elektráren vyrábějící z vody ekologickou elektřinu.

Odpar z vodní hladiny takového kanálu je z hlediska ztrát vody záporná věc, ale z hlediska okolní krajiny a čistoty ovzduší výrazně kladná věc. Odpar z vodní hladiny zvyšuje vlhkost okolí a v suchších obdobích kondenzovanými srážkami, hlavně ranní rosou zbavuje ovzduší prachu. Při výraznějším období sucha napájí ranní rosou rostliny, které pak nezasychají. V době sucha se tak v dosahu toho odparu v kolí vodních ploch vytvářejí zelené pásy, zatímco jinde rostlinsvo schne a žloutne.

0 0
možnosti

Vždy, kdy slyším či čtu o tomto projektu, tak si vzpomenu na 70. léta minulého století, kdy nás základce učili, že je naše republika "střechou Evropy", odkud veškerá voda odtéká a žádná nepřitéká... a když k tomu přidám, jak snad každý rok se ozývá pláč loďařů na nízký stav vody převážně v Labi, tak by mě zajímalo, jak má náš největší propagátor tohoto kanálu Jeho Hradní blahorodí pan Zeman a jeho příznivci vyřešen problém s nedostatkem vody, s kterým se budeme potýkat... I když jedna možnost by tu byla... Necháme tu vybudovat něco jako Alpy - nazvěme je např. Zemanovky - které by byly dostatečně vysoké, aby se na nich udrže trvale ledovec, který by tento kanál napájel vodou...

3 2
možnosti

P49e93t79r 55M94a43l49ý

7. 6. 2017 20:42

Ti chytráci vymysleli - a beze studu tím krmili veřejnost - že budou do kanálu muset tak jako tak čerpat vodu z Dunaje (jasně, jinak lodě do kopce nepoplavou), takže vlastně když budou tu vodu čerpat i za sucha (kdy jim ji jistě každý rád dá - Rakousko, Slovensko, Maďarsko...), tak budou vlastně zavlažovat. Jo, chytří hoši to jsou. O nákladech na to čerpání se nikde kupodivu nezmiňovali...

1 2
možnosti

J95a61n 77P32a75v20e56l

7. 6. 2017 19:50

Já osobně si myslím, že prakticky všichni ví, že jde o nesmysl. Nicméně, jde o šikovné hrátky jako u olympiády. Co si pamatuji, na studii proveditelnosti olympiády v Praze se utratilo 28 milionů. Na tom se zahojí pěkných pár lidí. Studie na tenhle kanál budou stát také desítky milionů. Všichni se budou koncentrovat na ten velký nesmysl, a skutečnou zlodějinu, tj. platby za přípravné práce, přehlédnou.

6 2
možnosti

P30e51t78r 60M58a75l24ý

7. 6. 2017 18:47

My se tohohle zombifikovaného projektu snad nikdy nezbavíme. Vždycky ho exhumuje nějaká skupina, která bádá, jak ze státního rozpočtu, nejlepší dojné krávy, vysápat co nejvíc prachů, ať to všechny ostatní (daňové poplatníky, přírodu pro další generace...) stojí cokoli.

3 3
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS