Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V42a82v67ř54i37n32e84c 96K81a30r67s81t 4281836643761

Lepší využití železnic by stáhlo ze silnic 10% dopravy (jak je v jednom diskusním příspěvku). Pokud dávají firmy přednost kamionům před vlaky nevěřím, že by dali přednost lodní dopravě. Jestli je někdo přesvědčen, že bude dostatek vody je bloud,

+5/0
doporučit
7.6.2017 20:50

J81a52n 66P38a61v24e10l 8543542868126

Já osobně si myslím, že prakticky všichni ví, že jde o nesmysl. Nicméně, jde o šikovné hrátky jako u olympiády. Co si pamatuji, na studii proveditelnosti olympiády v Praze se utratilo 28 milionů. Na tom se zahojí pěkných pár lidí. Studie na tenhle kanál budou stát také desítky milionů. Všichni se budou koncentrovat na ten velký nesmysl, a skutečnou zlodějinu, tj. platby za přípravné práce, přehlédnou.

+6/−2
doporučit
7.6.2017 19:50

F22r66a71n79t12i18š21e71k 19S59o47b69o64t35k31a 1787643314470

Celé je to (podle mých skromných znaostí) nebetyčná pitomost, megalomanství a snaha party developerů vydělat na fantastické zakázce! No a zejména je to snaha jednoho megalomanského Guru si postavit pomník. Ohání se Baťovým kanálem, sny Karla IV. atd. - přitom doba je úplně jinde, vždyť nemůžeme ani donutit výrobce aby využívali železnici, všechno valí kamiony, protože je to rychlejší, operativnější.

Základním zápornými faktory proti této pitomosti je stav přírody, životního prostředí, narůstající nedostatek vody až do katastrofy - no a finance. Autor správně poukazuje na otázku financí - nemáme peníze na nic podstatného a budeme investovat do naprosto předem nerentabilního podniku obrovské částky na dluh? (dotace či investice od Číňanů jsou kecy, co už u nás postavili?).

Doufejme jenom, že úvahy o této megalomanské pitomosti jsou jen úllitbou velkému Guru a snahou zajistit kšeft pár kamarádům na úvodních projektech (viz Bémovu zakazku za 60 mega pro kamarády, zda by mohla být olympiáda v Praze).

+5/−1
doporučit
8.6.2017 6:45

J46a71n 31S97i90n90n68r18e50i86c37h 6803525250641

Stalinovi take postavili Belomorkanal. Co na tom, ze v nem nakonec nemohly plout lode?

+4/0
doporučit
7.6.2017 21:51

R22a26d79i21m 55P20o18l33á26š16e26k 9276443589969

Podle mně projekt budoucnosti.

V klrátkodobém výhledu smysl nemá, protože většina dnešní dopravy zboží se děje přes Německo a přes západoevropské mořské přístavy.

Projekt bude potřebný, jakmile se země kolem Dunaje stanou mnohem rozvinutější a hustota obyvatel v nich mnohem větší. A současně jak se rozjede doprava Hedvíbnou stezkou. Ale až to bude,. bude pozdě, protože kanál DOl je stavba na 10 - 20 let.

taky je třeba počkat, než se vyjasní věci kolem energetiky, například se stabilizuje postavení fotovoltaických a možná i větrných elektráren, jaderných elektráren atd. Totiž zdymadla, případně související vodní nádrže coby zásobárny vody se taky dají využívat jako přečerpávací vodní elektrárny stabilizující fotovoltaiku a větrníky, případně se přebytečnou elektřinou z jaderné elektrárny dá čerpat voda nahodu do zdymadel, pokud bude lodní provoz příliš silný.

+4/−2
doporučit
7.6.2017 20:48
Foto

V91l61a18d81i65m13í31r 74Š13ť70a61s31t82n90ý 1661446825573

I kdyby to stálo bilión, pokud by byla stavba dokončena a stáhla ze silnic 10% nákladní tranzitní dopravy přes naše území, byl by to úspěch a nesporný přínos. OZE dotujeme ročně částkou atakující 45mld a přínos? Nula. Nic. Prd. Pouze nacpané kapsy těch správných hochů, co spolu mluví. Bude nás to dle některých odhadů stát až 1,5 biliónu kč a nepřinese to vůbec nic.

+4/−2
doporučit
7.6.2017 12:53

J48a54n 19Z33i53e23g24l30e65r 1151806551428

Výstavba průplavu Dunaj- Odra - Labe je šílenství a totální ekonomický nesmysl. Rv

+6/−6
doporučit
7.6.2017 17:46
Foto

L71a25d87i78s55l24a48v 92V88ě18t54v28i89č72k28a 4503876434585

Propojení Moravy s Labem a Odrou je nadherny projekt. Ekonomicky i krajinotvorně. A nemam rad ekoteroristy ze Strany zelenych. Jsou schopni zlikvidovat cokoliv.

+6/−6
doporučit
7.6.2017 17:18

P77e71t35r 35A52g78u46l86á26r 4607318750424

IMHO je to projekt, který by zaměstnal všechny firmy, které "umí lít beton do šalování" na mnoho let. Možná by se přestaly věnovat dálnicím a ty by po opravě začaly být sjízdné... Ale vážně - připadá mi to jako docela rozumný projekt, do kterého vložit peníze. Kam jinam?

+4/−3
doporučit
7.6.2017 21:45
Foto

J41a55r72o51s37l75a27v 50S92k48o92p36a28l 6594350710369

Myšlenka nadčasová, nutno však domyslet všechny výnosy i rizika (včetně financování). Česká exportní ekonomika potřebuje do budoucna dostat své výrobky a komodity levně po vodě do přístavů, aby posílila svou konkurenceschopnost a snížila závislost na vnitřním trhu EU!! Současně by měl projekt řešit protipovodňové úpravy, zadržování vody v krajině a respektovat ekologii. Pokud toto a mnoho dalších aspektů projektanti domyslí, fandil bych takovému projektu, přestože se zcela jistě část prostředků rozkrade - u nás nelze jinak!! A pokud jde o financování, tak přece :"ZDROJE JSOU!!", jen je třeba dobře hledat! :-)! Vodo, zůstaň u nás!!!, Voda je budoucnost! R^[>-]

+4/−3
doporučit
7.6.2017 18:27

P85e17t37r 19K29e16i28s46l50e90r 6381632272274

Vždy, kdy slyším či čtu o tomto projektu, tak si vzpomenu na 70. léta minulého století, kdy nás základce učili, že je naše republika "střechou Evropy", odkud veškerá voda odtéká a žádná nepřitéká... a když k tomu přidám, jak snad každý rok se ozývá pláč loďařů na nízký stav vody převážně v Labi, tak by mě zajímalo, jak má náš největší propagátor tohoto kanálu Jeho Hradní blahorodí pan Zeman a jeho příznivci vyřešen problém s nedostatkem vody, s kterým se budeme potýkat... I když jedna možnost by tu byla... Necháme tu vybudovat něco jako Alpy - nazvěme je např. Zemanovky - které by byly dostatečně vysoké, aby se na nich udrže trvale ledovec, který by tento kanál napájel vodou...

+3/−2
doporučit
7.6.2017 19:53

R56y76s98z54a48r44d 52B33a46b49c19z83y45n17s74k27i 1160201109

Proč ne? To byl vždycky můj sen, po řece kousek od domova doplnit až do moře. A že to promění krajinný ráz nebo změní ekologií prostředí? Přírodní jevy to dělají v tisícinásobně větším objemu každým dnem. Těch pár rýpancu do země nebude vůbec poznat. Dnes prohlašujeme za přírodní rezervace bývalé obrovské doly a haldy, které tu zůstaly po předchozích civilizacích a teď si budeme hrát za zachránce světa a omezovat i kravské prdy. :-))

+3/−2
doporučit
7.6.2017 18:47

P18e33t22r 55M36a22l18ý 9310590974223

My se tohohle zombifikovaného projektu snad nikdy nezbavíme. Vždycky ho exhumuje nějaká skupina, která bádá, jak ze státního rozpočtu, nejlepší dojné krávy, vysápat co nejvíc prachů, ať to všechny ostatní (daňové poplatníky, přírodu pro další generace...) stojí cokoli.

+3/−3
doporučit
7.6.2017 18:47

J10a33n 46H71l92e80d79í24k 8828489888466

jelikož socané neumí zařídit dostatek vody v kanálech a vody stále ubývá a ubývat zrychleně i bude, tak ať si megalomanské sny pro blbečky nechají na Silvestra do televize. Miliardy ať strčí do obrany a policie-- tam nás bota tlačí a bude stále víc

+3/−3
doporučit
7.6.2017 18:21
Foto

D97a52l72i22b40o11r 40B39a89r30t40o14š 5714290647909

těžká fakta....lze si jen velmi obtížně představit, že by se tento celý projekt v odhadovaných nákladech cca 400 miliard uskutečnil a dokončil během jednoho roku . S rychlostí s jakou se u nás staví dálnice , lze předpokládat dobu stavby minimálně na 20 let, spíše déle. A tak tedy trochu jednoduchých počtů

400 děleno 20 je 20, tedy 20 miliard za rok, státní rozpočet je cca 1 200 miliard...a tak tedy roční náklady jsou odhadem necelé dvě procenta. Tedy nic moc. Žádná obrovská zátěž.

Váš poslední odstavec jen popisuje, jak se lidé dostali od lopaty k bagru, od pluhu taženého ženou, k obrovským traktorům, a jak se dostali i do kosmu, jak si postavili letadla a obrovské zaoceánské lodě.....kdyby každý věřil tomu, že člověk nepřežije větší rychlost pohybu než je 30 kmh---jak se tvrdilo ...v době vynálezu vlaku ....tak ještě dnes chodíte do PRAHY celých Čech pěšky.

Je nutné posuzovat věci s jistým holistickým nadhledem i do budoucnosti.....bude to obrovská zásobárna vody, bude tam spousty rekreačních možností, vodních sportů, a krom toho to skutečně někdo bude muset stavět.....tedy dělníci s minimálním vzděláním......a tím se i udrží zaměstnanost na rozumné úrovni....totiž velmi brzo a vlastně již dnes..jen se o tom moc nemluví...lidé ztrácejí práci, protože jsou nahrazováni roboty....a tento trend nejde zastavit....

No a v neposlední řadě je to tak, že spousty přehrad o kterých se tvrdilo, že jsou špatné a kazí krajinu se naopak vyvinuly v úžasné taháky pro rekreaci, klid a pohodu.....takže ani zošklivění krajiny nelze brát v potaz...jen se krajina změní......a obvykle je to k lepšímu......

Tolik tedy k faktům,,,především ekonomickým.....a nejen účetnickým....účetní není ekonom a účetnictví není ekonomie.....ekonomie je podstatně více...má širší záběr....

+3/−3
doporučit
7.6.2017 18:00

L32u87b46o39š 33K23r13i46m89l 4647364590435

Líbí se mi, jak zde hovoříte o zvýšených nákladech na stavbu tunelového komplexu Blanka, ale podstatu problému zjevně neznáte nebo nechcete napsat. Zvýšení ceny kromě protahování doby výstavby má na svědomí státní byrokracie, která změnila technologii výstavby z hlobeného na ražený tunel (ekoteroristé), změnila specifikace stavby (Trojský most, křižovatka u Strahovského tunelu) a v neposlední řadě se do nákladů započítali náklady, které se stavbou nesouvisí (rekonstrukce tram. tratě Letná - Vítězné náměstí - Bělohorská). Ale co potřebuji argument, tak si skutečnost ohnu.

+3/−3
doporučit
7.6.2017 15:29

P67a31v63e20l 79H48e42k 8947206773911

Ta krom toho, že na Labi je málo vody, což by vyřešil jeden jez pod Děčínem a onoho překročení nákladů jste moc argumentů proti výstavbě kanálu nepředložil. Hlavně že vám vadí diletantismus.

+4/−7
doporučit
7.6.2017 20:56

M68a77r81t94i60n 26P16r12á57š90e77k 8525251740423

Profesor Parkinson: Bod mizejícího zájmu..

+1/0
doporučit
7.6.2017 14:52

M60i61l18a84n 79S66t71e18h36l19í59k 7650389343531

Kdyby už nic jiného, tak jenom to, že kanál propaguje prezident Zeman, je dost velký důvod o něm pochybovat. :-)

+1/−1
doporučit
8.6.2017 11:12



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.