Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i98l32a86n 42S69t35e18h48l38í20k 7900899633621

Kdyby už nic jiného, tak jenom to, že kanál propaguje prezident Zeman, je dost velký důvod o něm pochybovat. :-)

+1/−1
8.6.2017 11:12

F25r34a28n89t51i65š83e77k 98S81o16b57o78t75k17a 1687683224910

Celé je to (podle mých skromných znaostí) nebetyčná pitomost, megalomanství a snaha party developerů vydělat na fantastické zakázce! No a zejména je to snaha jednoho megalomanského Guru si postavit pomník. Ohání se Baťovým kanálem, sny Karla IV. atd. - přitom doba je úplně jinde, vždyť nemůžeme ani donutit výrobce aby využívali železnici, všechno valí kamiony, protože je to rychlejší, operativnější.

Základním zápornými faktory proti této pitomosti je stav přírody, životního prostředí, narůstající nedostatek vody až do katastrofy - no a finance. Autor správně poukazuje na otázku financí - nemáme peníze na nic podstatného a budeme investovat do naprosto předem nerentabilního podniku obrovské částky na dluh? (dotace či investice od Číňanů jsou kecy, co už u nás postavili?).

Doufejme jenom, že úvahy o této megalomanské pitomosti jsou jen úllitbou velkému Guru a snahou zajistit kšeft pár kamarádům na úvodních projektech (viz Bémovu zakazku za 60 mega pro kamarády, zda by mohla být olympiáda v Praze).

+5/−1
8.6.2017 6:45

J23a28n 98S92i46n21n82r70e95i22c81h 6233805810631

Stalinovi take postavili Belomorkanal. Co na tom, ze v nem nakonec nemohly plout lode?

+4/0
7.6.2017 21:51

F56r14a92n11t58i60š37e56k 65S12o63b69o52t11k90a 1597443834310

Nezapomeňte na slavné kanály k zavlažování pouští z Aralského jezera - to je dnes k vůli tomu již totálně vyschlé - prostě vznikla nová obrovská poušť a bylo zdevastováno kdysi krásné území. Taky to bylo přáním jednoho velkého státníka....

+1/0
8.6.2017 6:47

R94a49d32i20m 10P90o57l29á71š93e37k 9856933759659

To je trochu jiná věc. Zavlažování v poušti není taková sranda.

Odvedete vody pouštní řeky víc než kilometr, dva od řečiště a najednou klidně musíte zaplnit vodou desítky nebo i stovky metrů silné propustné písčitoštěrkové vrstvy, takže voda v zemi třeba doslova mizí. A když ty půdní horizonty jsou trvale zavodněné, začnou se v pouštním prostředí z půdy uvolňovat soli a migrovat do půdy nad hladinou vody. Plus k tomu soli z umělých i přírodních hnojiv a za 5 - 10 let je taková půda totálně zasolená a pro pěstování téměř všech kulturních rostlin nepoužitelná.

Četl jsem, že na dnešní dobu ekologicky udržitelný způsob je systém políček izolovaný, aby tam šlo používat stroje, v hloubce metr až metr a půl plastovou fólií proti úniku vody. Jednou za rok, dva roky nebo tak nějak se políčko na pár dnů zaplaví vodou, aby se půda propláchla od soli a potom, dokud ta fólie pod zemí drží, tam jde pěstovat cokoliv.

Ale na to tehdy sověti na AmuDarji a Syr Darjí (hlavní přítoky Aralského jezera) kašlali. když se pole zasolilo a nemohli tam pěstovat bavlnu, protáhli kanál ještě dál a "zůrodnili" další kus pouště.

+1/0
8.6.2017 8:20

P93e35t14r 21A18g98u22l69á48r 4657888550804

IMHO je to projekt, který by zaměstnal všechny firmy, které "umí lít beton do šalování" na mnoho let. Možná by se přestaly věnovat dálnicím a ty by po opravě začaly být sjízdné... Ale vážně - připadá mi to jako docela rozumný projekt, do kterého vložit peníze. Kam jinam?

+4/−3
7.6.2017 21:45

J16a35n 68P79a31v31e46l 8793342188536

My máme peníze, které bychom mohli do nějakého projektu vložit? Nemyslím si, že stát s trvalým deficitem by si měl říkat "a kam jinam vložit prachy?"

+7/0
7.6.2017 21:49

P78e47t60r 45A97g46u39l68á42r 4667168240934

Ekonomika už jede dávno na dluh. A aby mohla jet dál, banky musí pořád generovat další a další "půjčky". Tohle je pořád lepší než kupříkladu takový Euroval.

0/0
8.6.2017 7:20
Foto

I50g57n26á82c 40P33o97s39p52í91š39i26l 9236309594343

Rozumný projekt? Co je na tom megalomanském a evidentně naprosto nerentabilním projektu rozumného?! To už může vláda rovnou házet peníze z oken...

+1/−3
7.6.2017 23:13

P94e43t72r 88A33g86u10l55á43r 4317878290894

Vždyť to dělá a dělat bude.

0/0
8.6.2017 7:18

P18a50v47e92l 11H73e17k 8377956323181

Ta krom toho, že na Labi je málo vody, což by vyřešil jeden jez pod Děčínem a onoho překročení nákladů jste moc argumentů proti výstavbě kanálu nepředložil. Hlavně že vám vadí diletantismus.

+4/−7
7.6.2017 20:56

J34a22r54o49m30í92r 16K17r23á55l 4210179814289

Jez na Labi možná vyřeší kousek Labe. Ale čím chcete naplnit úsek např. kolem Třebové ? Třebůvkou ? ;-D

0/0
8.6.2017 6:18

F59r76a68n92t95i40š77e64k 18S64o72b48o18t72k82a 1657323314350

Pane Heku, buď nevíte vůbec nic o situaci s nedostatkem vody v Labi - v posledních létech trvalým! - anebo provokujete! Ostatně je to situace v celé zemi, na Moravě zvláště.

0/0
8.6.2017 6:33

I44v91a11n 77B74r42e87z81i67n35a 7831117373901

Splavnost Labe neni pro Nemecko priorita. Nemecko ma ji jine reky. Bez dohody s Nemeckem nema smysl ani ten jez u Decina.

0/0
8.6.2017 7:27

R81a92d91i88m 76P28o63l25á38š81e76k 9836213389429

No, splavnost Labe pro Německo priorita je, ale jen středního a spodního Labe v Německu pro německé firmy.

Že potřebujeme my splavnit horní Labe, abychom mohli od nás plavit zboží je Německu šumafuk. Na ty montovny, kde pro Němce vyrábíme levné komponenty, jsou mnohem vhodnější kamióny a ostatní naše potřeby Němce nezajímají.;-D

V současné době, jestli chceme DOL prosadit, je to bez německé pomoci či dokonce proti odporu Německa.:-(

+1/0
8.6.2017 8:06

J67i15n81d37ř51i58c95h 33F41e75l90c27m65a44n 8767360960478

Tak říkal jsem si, že pokud bych jako člen Zelených psal o ekologických rizicích projektu, bylo by to vlastně trochu klišé. Článek jsem tudíž zaměřil na finance a k této otázce jsem dodal data ze studie vědeckého týmu z Oxfordské univerzity. Myslím, že vyčítat mi diletantismus není úplně fér.

0/0
8.6.2017 10:38
Foto

V64a16v45ř90i82n38e39c 46K67a72r46s62t 4461606203961

Lepší využití železnic by stáhlo ze silnic 10% dopravy (jak je v jednom diskusním příspěvku). Pokud dávají firmy přednost kamionům před vlaky nevěřím, že by dali přednost lodní dopravě. Jestli je někdo přesvědčen, že bude dostatek vody je bloud,

+5/0
7.6.2017 20:50

R55a95d50i43m 32P19o54l51á43š91e52k 9856863339209

Podle mně projekt budoucnosti.

V klrátkodobém výhledu smysl nemá, protože většina dnešní dopravy zboží se děje přes Německo a přes západoevropské mořské přístavy.

Projekt bude potřebný, jakmile se země kolem Dunaje stanou mnohem rozvinutější a hustota obyvatel v nich mnohem větší. A současně jak se rozjede doprava Hedvíbnou stezkou. Ale až to bude,. bude pozdě, protože kanál DOl je stavba na 10 - 20 let.

taky je třeba počkat, než se vyjasní věci kolem energetiky, například se stabilizuje postavení fotovoltaických a možná i větrných elektráren, jaderných elektráren atd. Totiž zdymadla, případně související vodní nádrže coby zásobárny vody se taky dají využívat jako přečerpávací vodní elektrárny stabilizující fotovoltaiku a větrníky, případně se přebytečnou elektřinou z jaderné elektrárny dá čerpat voda nahodu do zdymadel, pokud bude lodní provoz příliš silný.

+4/−2
7.6.2017 20:48

R25a42d17i84m 41P94o12l97á46š45e68k 9296663869739

Jinak nedostatek vody je taky jen relativní. Kde je nedostatek vody, dělají se stupně. Kanály v rovině nebo jen s velmi nízkým spádem daným místními malými přítoky, na začátku zahloubený, na konci chráněný hrázemi a mezi nimi zdymadla. Jestli třeba co dva kilometry a stupeň vysoký 10 - 15 metrů nebo co třeba 10 - 15 kilometrů a stupeň vysoký 60 metrů asi záleží na místních podmínkách.

Podstatný je ne nedostatek vody, ale dostatek elektřiny na čerpání. Voda tak v suchších obdobích klidně může čerpáním reverzními turbínami stoupat od nějaké dostatečně vodnaté řeky až úplně nahoru, pokud bude na jednotlivých stupních čerpáno víc vody nahoru než se spustí zdymadly při projíždění lodí. Stejně jako za deštivých obdobích nebo pokud pojede málo lodí se nebude muset čerpat nic. Nebo pokud za deštivého období nepojedou žádné lodě, bude celý systém fungovat jako systém kaskádových vodních elektráren vyrábějící z vody ekologickou elektřinu.

Odpar z vodní hladiny takového kanálu je z hlediska ztrát vody záporná věc, ale z hlediska okolní krajiny a čistoty ovzduší výrazně kladná věc. Odpar z vodní hladiny zvyšuje vlhkost okolí a v suchších obdobích kondenzovanými srážkami, hlavně ranní rosou zbavuje ovzduší prachu. Při výraznějším období sucha napájí ranní rosou rostliny, které pak nezasychají. V době sucha se tak v dosahu toho odparu v kolí vodních ploch vytvářejí zelené pásy, zatímco jinde rostlinsvo schne a žloutne.

0/0
8.6.2017 8:01

J12i53n64d29ř82i65c38h 50F50e24l72c23m81a38n 8867950540258

Tak uznávám, že nápad propojit tento typ projektů se stabilizací elektrické sítě využívající OZE zní celkem zajímavě. Ale intuitivně mi to v tomto konkrétním případě přijde jako jít s dělem na komára.

0/0
8.6.2017 10:42

R86a59d39i36m 44P77o88l69á64š54e40k 9336713189829

Přirozeně to,. co tady píšu, jsou všechno jen odhady.

A ani nemám jistotu, že by se to dalo propočítat. Definitivní jistota bude, až se to postaví.

Ale na druhé straně dá se to stavět po etapách a podle toho, jak to bude , pak pokračovat. První etapa by asi měla být zprovoznění Odry do MS kraje, aby přístup k vodní cestě měly firmy MS kraje. Po Odře by se mohly dovážet třeba ocelové brany z Brazílie, které už nyní potřebuje pro výrobu Vítkovice Steel. To jsou tak statisíce tun ročně. Potom až skončí těžba černého uhlí v OKD, bude se muset černé uhlí dovážet. OKD produkuje ročně nějak 4 milióny500 tisíc tun černého uhlí, z toho samotný Mittal spotřebuje nějak 2 milióny tun......

Druhá etapa by bylo propojení Odry a Dunaje přes Moravu, tam už v úseku od cca Přerova - Lipníka do Suchdolu nad Odrou by už šlo do tuhého.

a propojerní Dunaj Labe by teoreticky ani být nemuselo, protože se dá obejít přes kanál Dunaj - Rýn a potom vnitrozemskými říčními cestami územím Německa do Labe.

0/0
8.6.2017 15:15

P24e34t65r 22K83e78i54s95l58e51r 6561892542874

Vždy, kdy slyším či čtu o tomto projektu, tak si vzpomenu na 70. léta minulého století, kdy nás základce učili, že je naše republika "střechou Evropy", odkud veškerá voda odtéká a žádná nepřitéká... a když k tomu přidám, jak snad každý rok se ozývá pláč loďařů na nízký stav vody převážně v Labi, tak by mě zajímalo, jak má náš největší propagátor tohoto kanálu Jeho Hradní blahorodí pan Zeman a jeho příznivci vyřešen problém s nedostatkem vody, s kterým se budeme potýkat... I když jedna možnost by tu byla... Necháme tu vybudovat něco jako Alpy - nazvěme je např. Zemanovky - které by byly dostatečně vysoké, aby se na nich udrže trvale ledovec, který by tento kanál napájel vodou...

+3/−2
7.6.2017 19:53

P34e33t62r 40M41a69l41ý 9580250934343

Ti chytráci vymysleli - a beze studu tím krmili veřejnost - že budou do kanálu muset tak jako tak čerpat vodu z Dunaje (jasně, jinak lodě do kopce nepoplavou), takže vlastně když budou tu vodu čerpat i za sucha (kdy jim ji jistě každý rád dá - Rakousko, Slovensko, Maďarsko...), tak budou vlastně zavlažovat. Jo, chytří hoši to jsou. O nákladech na to čerpání se nikde kupodivu nezmiňovali...

+1/−2
7.6.2017 20:42

R92a47d86i48m 80P84o68l41á88š20e29k 9146813299589

Náklady na čerpání na energii se dají odhadnout ze zveřejněných výkonů turbín vodních elektráren a na ten výkon potřebný spád a průtok vody.

Až na nějaké menší ztráty se stejným elektrickým výkonem načerpá do podobné výšky podobné množství vody.

Každopádně by spolehlivý chod takového systému vyžadoval levnou elektřinu dostupnou ideálně 24 hodin denně. Takže nejideálněji JE.

A voda se nemusela čerpat z Dunaje, ale dostatek vody pro takováý kanál je už v Moravě u Olomouce a možná už i v Bečvě u Přerova nebo Lipníka. vV Odře potom od Suchdola. Kritický by byl jen poměrně krátký úsek mezi Přerovem a Suchdolem nad Odrou. Mimo velká období sucha jednou za 10 - 20 let. Směrem na Labe kolem Třebové nevím, tam jsem průtoky nestudoval.

0/0
8.6.2017 8:30

J74a74n 59P80a48v29e47l 8233732108526

Já osobně si myslím, že prakticky všichni ví, že jde o nesmysl. Nicméně, jde o šikovné hrátky jako u olympiády. Co si pamatuji, na studii proveditelnosti olympiády v Praze se utratilo 28 milionů. Na tom se zahojí pěkných pár lidí. Studie na tenhle kanál budou stát také desítky milionů. Všichni se budou koncentrovat na ten velký nesmysl, a skutečnou zlodějinu, tj. platby za přípravné práce, přehlédnou.

+6/−2
7.6.2017 19:50

P98e47t55r 51M81a63l33ý 9620680834303

My se tohohle zombifikovaného projektu snad nikdy nezbavíme. Vždycky ho exhumuje nějaká skupina, která bádá, jak ze státního rozpočtu, nejlepší dojné krávy, vysápat co nejvíc prachů, ať to všechny ostatní (daňové poplatníky, přírodu pro další generace...) stojí cokoli.

+3/−3
7.6.2017 18:47

R13y20s63z17a19r69d 29B92a44b52c20z36y87n21s98k50i 1290731219

Proč ne? To byl vždycky můj sen, po řece kousek od domova doplnit až do moře. A že to promění krajinný ráz nebo změní ekologií prostředí? Přírodní jevy to dělají v tisícinásobně větším objemu každým dnem. Těch pár rýpancu do země nebude vůbec poznat. Dnes prohlašujeme za přírodní rezervace bývalé obrovské doly a haldy, které tu zůstaly po předchozích civilizacích a teď si budeme hrát za zachránce světa a omezovat i kravské prdy. :-))

+3/−2
7.6.2017 18:47

R98y67s11z66a20r67d 87B89a71b73c61z98y65n35s21k15i 1740591449

... místo "doplnit" mělo být "doplout"...

0/0
7.6.2017 18:55

P18e82t16r 64M40a33l15ý 9130120404543

To není bohužel na tom textu to nejhorší.

+2/−3
7.6.2017 19:09

R75y21s63z28a64r55d 90B20a95b15c52z58y60n14s53k79i 1460741879

To je v pohodě, nějak se s tím smířím. :-)

+1/0
7.6.2017 19:23

K55a73r38e23l 97K61u64č59e28r60a 7555371643830

Kolik vám je? Deset? :-/

+1/−1
7.6.2017 22:00
Foto

J67a70r30o53s88l23a56v 86S20k14o52p96a86l 6104220800729

Myšlenka nadčasová, nutno však domyslet všechny výnosy i rizika (včetně financování). Česká exportní ekonomika potřebuje do budoucna dostat své výrobky a komodity levně po vodě do přístavů, aby posílila svou konkurenceschopnost a snížila závislost na vnitřním trhu EU!! Současně by měl projekt řešit protipovodňové úpravy, zadržování vody v krajině a respektovat ekologii. Pokud toto a mnoho dalších aspektů projektanti domyslí, fandil bych takovému projektu, přestože se zcela jistě část prostředků rozkrade - u nás nelze jinak!! A pokud jde o financování, tak přece :"ZDROJE JSOU!!", jen je třeba dobře hledat! :-)! Vodo, zůstaň u nás!!!, Voda je budoucnost! R^[>-]

+4/−3
7.6.2017 18:27

P11e59t32r 93M79a86l65ý 9880880514563

Přece nemůžete myslet vážně, že kanál, jak je zatím navržen, tedy přes kopce (jinudy to nejde), bude ekonomicky zajímavý, ekologický a s účinkem proti suchu i povodni. To je nonsens! Jasně, voda JE budoucnost, o tom žádná, ale zneužít ji v kanálech v totálně prodělečném podniku, jen aby si zájmové skupiny namastili kapsy. Děkuji pěkně. Vodu nespasíte tím, že ji vyčleníte z přírody a krajiny a dáte ji do rukou pijavicím na státním rozpočtu!

+4/−3
7.6.2017 18:33

J39a55n 45H86l91e13d32í48k 8698229758536

jelikož socané neumí zařídit dostatek vody v kanálech a vody stále ubývá a ubývat zrychleně i bude, tak ať si megalomanské sny pro blbečky nechají na Silvestra do televize. Miliardy ať strčí do obrany a policie-- tam nás bota tlačí a bude stále víc

+3/−3
7.6.2017 18:21
Foto

D44a65l60i80b36o87r 56B21a61r40t59o42š 5564910817189

těžká fakta....lze si jen velmi obtížně představit, že by se tento celý projekt v odhadovaných nákladech cca 400 miliard uskutečnil a dokončil během jednoho roku . S rychlostí s jakou se u nás staví dálnice , lze předpokládat dobu stavby minimálně na 20 let, spíše déle. A tak tedy trochu jednoduchých počtů

400 děleno 20 je 20, tedy 20 miliard za rok, státní rozpočet je cca 1 200 miliard...a tak tedy roční náklady jsou odhadem necelé dvě procenta. Tedy nic moc. Žádná obrovská zátěž.

Váš poslední odstavec jen popisuje, jak se lidé dostali od lopaty k bagru, od pluhu taženého ženou, k obrovským traktorům, a jak se dostali i do kosmu, jak si postavili letadla a obrovské zaoceánské lodě.....kdyby každý věřil tomu, že člověk nepřežije větší rychlost pohybu než je 30 kmh---jak se tvrdilo ...v době vynálezu vlaku ....tak ještě dnes chodíte do PRAHY celých Čech pěšky.

Je nutné posuzovat věci s jistým holistickým nadhledem i do budoucnosti.....bude to obrovská zásobárna vody, bude tam spousty rekreačních možností, vodních sportů, a krom toho to skutečně někdo bude muset stavět.....tedy dělníci s minimálním vzděláním......a tím se i udrží zaměstnanost na rozumné úrovni....totiž velmi brzo a vlastně již dnes..jen se o tom moc nemluví...lidé ztrácejí práci, protože jsou nahrazováni roboty....a tento trend nejde zastavit....

No a v neposlední řadě je to tak, že spousty přehrad o kterých se tvrdilo, že jsou špatné a kazí krajinu se naopak vyvinuly v úžasné taháky pro rekreaci, klid a pohodu.....takže ani zošklivění krajiny nelze brát v potaz...jen se krajina změní......a obvykle je to k lepšímu......

Tolik tedy k faktům,,,především ekonomickým.....a nejen účetnickým....účetní není ekonom a účetnictví není ekonomie.....ekonomie je podstatně více...má širší záběr....

+3/−3
7.6.2017 18:00

J47a36n 73P12a56v67e96l 8683572238506

Takže si za dvacet let zvedneme dluh rozpočtu o 400, ale spíše 800 mld. Což podle Vás není žádná obrovská zátěž. Je potřeba si říci, že naše republika je v deficitu a další výdaje jen zvednou deficit.

Rekreačních příležitostí je v Čechách dost. Mohlo by jich být více kolem Prahy, ale tam ten kanál nebude. A co se zaměstnanosti týče, asi jste si nevšiml, že zaměstnavatelé mají problémy sehnat zaměstnance.

Ano, robotizace bude pokračovat. Ale to se umělou zaměstnaností nevylepší.

+4/−2
7.6.2017 19:47
Foto

D50a23l30i76b50o62r 88B20a27r36t52o98š 5384170247679

všichni, kdo na tomto projektu budou pracovat budou také platit daně, a navíc budou i nakupovat a tak opět platit daně...a to platí i o firmách....takže to vůbec není tak zoufalé jak to líčíte.........

ano dnes firmy hlásají , že nemají zaměstnance...otázka je jaké...a otázka je kolik lidí o práci v blízké budoucnosti přijde..........a mohu vás ujistit že jich bude celkem dost......

nebude to umělá zaměstnanost...spousta prací, které dříve vůbec nikdo nedělal, protože na to nebyly prostředky...dnes jsou a tak je možné například lidem poskytovat vyšší vzdělání i jejich důchodovém věku..bez požadavku, aby to nějak odpracovali, jen tak aby více chápali a měli více ze života...a mohli pomáhat svými novými informacemi svým vnukům..... ̈

vše je mnohem složitější a propletenější než si většina lidí vůbec uvědomuje....bohužel....

+3/−2
7.6.2017 20:10

P82e44t83r 55M41a69l74ý 9560870134373

Co to tady, probůh vykládáte?! Že ti, co budou na té (totálně zbytečné) stavbě pracovat, budou odvádět daně (= vrátí do státní pokladny část toho, co jim předtím stát zcela zbytečně vyplatil), a tím nějak někomu prospívat? To má opravdu logiku! A jak jste se dostal najednou ke vzdělání lidí v důchodovém věku, to už je fakt moc velká přesmyčka. Ne. složité to až tak není. Je to docela jednoduché: vyvést prachy ze státního rozpočtu na úkor krajiny a přírody, bez které ovšem náš další život fungovat nebude. Každá další složitost jen maskuje tuhle základní skutečnost.

+2/−2
7.6.2017 20:48
Foto

D26a70l62i13b23o38r 29B98a96r20t89o45š 5224790507299

ještě jednou si přečtěte mou poslední větu předchozího komentáře....

+2/0
7.6.2017 20:52

J29a37r19o46m59í56r 38K89r53á88l 4400169654679

Ano, je to složitější a propletenější, než si uvědomujete. ;-D

0/0
8.6.2017 6:20
Foto

D87a16l74i15b11o16r 88B19a81r45t34o92š 5844480827469

konečně vám to došlo...ale musel jsem vás na tuto větu navést 2x.....je vidět, že patříte mezi ty rychlejší, ..to je dobrý začátek..jen tak dál pokračujte

0/0
8.6.2017 7:30

J73a64n 94P57a94v16e67l 8833982178336

Jestliže stát chce udělat nějaké investice kvůli pracovním místům, je to toxická investice. Ve většině případů, kdyby ty lidi nechal na pracáku a platil jim dávky, vyšlo by to levněji. Tím, že se něco málo státu vrátí na daních, se situace nezachrání.

Když nebudou mít lidé v blízké budoucnosti práci (o čemž pochybuji), státní investice to nezachrání. Zase, levnější je bude nechat na dávkách.

Umělá zaměstnanost je umělá zaměstnanost. Obhajujete umělý kanál, pro který nebude využití. Tím vzniknou umělá místa, která bude muset stát dotovat. Bude muset tento umělý kanál udržovat, dotacemi. Když už se jednou postavil, neodepíše se. Tohle si zase neuvědomujete Vy, ale celá ekonomika jde do maximální flexibility. Tohle je vývoj, tohle je budoucnost. Lodní doprava je levná, ale neflexibilní. Můžete se třeba podívat, jak Čína plánuje železnici do Evropy. Vidí nevýhody lodí a vědí, že jejich neflexibilita je čím dál tím viditelnější.

Jestliže by Čechy chtěly zlepšit dopravní situaci, měli bychom investovat do dálnic, železnice, ... . Nicméně, můžete si všimnout, že nedokážeme rozšířit a řádně využívat ani to co máme. Proč si myslíte, že dokážeme řádně využít lodní kanál (krom penězovodů k politikům a spřáteleným firmám)?

+4/0
7.6.2017 20:54
Foto

D13a55l84i48b74o19r 66B14a33r77t33o72š 5744230277319

není to jen o zaměstnanosti..je to o několika věcech najednou...i o vodě, i o dopravě....

a ano máte pravdu i já jsme, pro veliké rozšíření našich dálnic....a jejich dokončování v čas a kvalitně....ale na to potřebujeme i firmy, které to dokáží.....včetně těch dělníků a včetně inženýrů....je to veliký komplex...kde se dějí chyby..někdy neúmyslné a někdy dokonce úmyslné

dálnice je na tom stejně...také ji nepřeložíte, musíte postavit jinou a jinudy...

a jen tak mimochodem rozvoj kamionové dopravy je umělá zaměstnanost.....

a je to naopak...jako pražské Metro...pokud vím říkali nám před 40 lety že se bude odepisovat 500 let.....a tak by se mohl odepisovat i ten kanál...

v Čechách je základem takovýchto projektů vždy nějaká malá velká domů.....ale to je věcí charakteru a ne věcí ekonomiky či ekonomie....

+1/0
7.6.2017 21:28

J29a36r77o20m13í95r 67K50r56á68l 4910129914589

Hm, kde tu vodu chcete vzít ? Např. Tichá Orlice má v posledních letech třetinový průtok, než v době, kdy se začalo uvažovat o průplavu.

0/−2
7.6.2017 19:52
Foto

D79a98l42i31b88o12r 57B42a78r18t45o72š 5734790697409

milý pane já jsem makroekonom a ne vodohospodář..musíte se obrátit na projektanty tohoto záměru...

+2/0
7.6.2017 20:16

P27e33t31r 40M53a65l77ý 9860950354443

Viz koment nahoře - mají v úmyslu ji čerpat z Dunaje. Dobrý, ne? Pak bude lodní doprava samozřejmě tou nejlacinější a nejekologičtější, jak je proklamováno loďařsko-stavební lobby. Zejména když se do té dopravy započte i budování a údržba celého veledíla.

0/−2
7.6.2017 20:53

J20a44r41o74m41í24r 93K24r84á98l 4400349294779

No a to je nesmysl, který by snad i makroekonom Bartoš mohl pochopit.

0/0
8.6.2017 6:23

J34i86n31d76ř81i88c32h 70F74e35l57c68m87a65n 8217240600178

Zůstanu u tématu financí. Myslím, že 400 mld. je 400 mld., i když to rozepíšeme na 20 krát 20 mld. Je třeba mít na paměti, že v té době 20 let, kdy se kanál teprve bude stavět, nebude ještě (plně) sloužit, takže to stále bude de facto najednou utracených 400 mld. A pointa článku je navíc trochu jiná - pokud ve studii proveditelnosti vyjde 400 mld., měli bychom se připravit na mnohem víc.

0/0
8.6.2017 10:53
Foto

D64a83l91i37b54o18r 14B66a88r46t55o95š 5434290197679

máte naprostou pravdu, že se utratí celá částka. Autor článku se ale snažil vytvořit dojem srovnáním se státním rozpočtem, že je to částka obrovská....JENŽE když ty peníze rozpočítáte na celou dobu stavby až tak moc to rozpočet nezatíží....to bylo za prvé..a ano, určitě to bude nakonec více než těch 400 mld.....ale uvědomte si, že krom jiného tato stavba...pokud se uskuteční ...dá spoustě lidem práci.....

a skutečný význam takovéto stavby pro celou společnost může být velmi vysoký....především, co se týká její funkce jako úložiště vody, a vliv na klimat..v dané oblasti.....to chce odborníky ..tomu nerozumím až tak moc..ale vím, že vodní plochy ovlivňují velmi pozitivně krajinu a lokální podnebí....

článek byl skutečně psán někým, kdo všechna pozitiva a všechna negativa vůbec nedomyslel...a jen klasicky prudí lidi kvůli penězům....a to je špatně....

když se staví elektrárna tak také neslouží od prvního dne stavby, když si zasadíte jabloň, tak vám také druhý den nedává jablka....tento váš argument není dost dobrý...ani když si vy sám pro rodinu stavíte rodinný dům, tak vám tento dům neslouží od prvního dne.....a splatíte ho až asi za 30 let.....a porovnání vašeho platu a ceny baráku je několikanásobně vyšší než poměr státního rozpočtu a ceny kanálu....a přesto jste si ten byt nebo barák postavil....

0/0
8.6.2017 12:27

J90a59n 38Z19i76e29g96l70e32r 1431506321588

Výstavba průplavu Dunaj- Odra - Labe je šílenství a totální ekonomický nesmysl. Rv

+6/−6
7.6.2017 17:46





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.